Maasmarathon

E-marketingWebsite

Bericht aan de lopers: dit zou u moeten interesseren!

U heeft zeker al gehoord over de beroemde Maasmarathon van Visé. Een unieke grensoverschrijdende route door het Belgische en Nederlandse platteland, rustige paden en prachtige wegen langs de Maas. Geen betere omstandigheden om de race tegen de klok aan te gaan!

DJM staat altijd klaar om lokale evenementen te ondersteunen en is trots om een van de officiële sponsors te zijn van dit niet te missen evenement in de regio Basse-Meuse.

Missie

  • De bestaande website moderniseren
  • Online aanwezigheid van de Maasmarathon versterken
  • Meer jonge lopers aantrekken
  • Creëren en behouden van een online community

Oplossing

  • Een website met de nieuwe kleuren van de Maasmarathon om hun verschillende parcours te tonen en hun imago nieuw leven in te blazen.
  • De creatie van de officiële Facebook-pagina
  • De uitvoering van de nieuwe Community Management strategie
  • De lancering en optimalisering van een digitale langetermijnstrategie om de reputatie van het evenement te versterken

MAASMARATHON.BE

Voor de Maasmarathon hebben we een WordPress site ontwikkeld die de nieuwe grafische identiteit, geschiedenis en waarden weerspiegelt. Het laat de bezoekers toe om de verschillende parcours die de Maasmarathon voorstelt te ontdekken in een moderne en kleurrijke omgeving. Internetgebruikers kunnen ook gemakkelijk de beelden en uitslagen van vorige wedstrijden raadplegen of zich online inschrijven.

DIGITALE STRATEGIE

De afgelopen jaren is de lopersgemeenschap gestaag gegroeid. De Maasmarathon wil natuurlijk al deze atleten die op zoek zijn naar een nieuwe uitdaging in een landelijke omgeving aantrekken.

Hoe ga je dat doen? Eerste stap: de Maasmarathon laten spreken op een van de favoriete platforms van lopers van alle leeftijden en alle niveaus. Daarom hebben we besloten een officiële Facebook-pagina te maken voor de Maasmarathon de la Basse-Meuse.

Het hoofddoel? Om dichter bij de lopersgemeenschap te komen door een bijzondere relatie met hen op te bouwen. Er zijn veel pagina’s en groepen gewijd aan de wedstrijd.

De uitdaging… opvallen! Dankzij onze content marketing strategie wordt de pagina regelmatig geüpdatet om waardevolle inhoud te bieden aan al onze volgers op zoek naar echte toegevoegde waarde.